sunnuntai 10. tammikuuta 2021

Kuka on Mervi Turunen?

Olen syntyjäni savolainen, varttunut Pieksämäellä Porsaskosken kylällä. Maatalous- ja pitopalveluyrittäjien tyttärenä opin työntekoon varhain. Kaikenlaiset hommat aina mansikanpoiminnasta lihasikojen ja koivuntaimien kasvatukseen tulivat tutuiksi, niin kotona kuin toisilla työnantajilla työskennellen. Perheessäni sain vahvat juuret ja kantavat siivet. Minuun luotettiin, annettiin yrittää ja kannustettiin niin harrastuksissa, opinnoissa, töissä kuin ihan ihmisenä tekemään valintoja ja kantamaan vastuuta.

Opiskelin lukion jälkeen luonto- ja maaseutumatkailun tradenomiksi, jonka jälkeen työskentelin kaupan alalla. Halusin vielä syventää osaamistani, joten opiskelin Jyväskylän yliopistossa kauppatieteiden maisteriksi, pääaineenani markkinointi. Opiskelin laajasti kauppa-, yhteiskunta- ja kasvatustieteiden sivuaineita ja täydensin myöhemmin opintojani aikuiskasvatustieteen aineopinnoilla sekä opettajan pedagogisella pätevyydellä.

Olen työskennellyt Jyvässeudun 4H-yhdistyksessä lasten ja nuorten yrittäjyys- ja työkasvatuksen parissa, TE-toimistossa muutosturva-asiantuntijana ja viimeiset kahdeksan vuotta olen toiminut Cimson Koulutuspalveluilla ura- ja yrittäjävalmentajana sekä Keski-Suomen koulutuspäällikkönä.

Olen ratkaisukeskeinen ja idearikas uurastaja sekä mahdollisuuksien tunnistaja. Rohkeus ilmenee siten, että pystyn keskustelemaan vaikeistakin asioista, haluan vaikuttaa ja edistää omalla toiminnallani avointa ilmapiiriä. Luovuus ilmenee minussa siten, että keksin ratkaisuja niissäkin tilanteissa, joissa voi näyttää jo näköalattomalle. Toisaalta, osaan tarvittaessa myös päästää irti asioista ja orientoitua muutokseen. Minulle tärkeitä arvoja ovat ihmisarvo, perhe, terveys, työ, usko ja luottamus Jumalaan sekä merkityksellisten asioiden tekeminen. 

Jyväskyläläistyin vuonna 2002 ja täältä minä ja perheeni emme lähde mihinkään. Jyväskylä on sopivan kokoinen kaupunki, täällä on runsaasti luontoa, jossa liikkua, harrastaa ja kerätä luonnonantimia. Täällä on meidän elämä, työt ja ystävät. Sukukin on lähellä tuolla Savon puolessa sekä kätevät kulkuyhteydet keskeltä Suomea joka suuntaan.

Olen kiinnostunut yhteiskunnallisista asioista ja nyt kristillisdemokraattien ehdokkaana vuoden 2021 kuntavaaleissa. Minua on pyydetty mukaan jo parilla aiemmalla kierroksella, mutta ei ollut vielä oikea aika. Nyt lastemme ollessa isompia olisi iltaisin aikaa myös kuntapäätäntään. Olen käytettävissä!

Seuraa ajankohtaisia julkaisujani FB-sivuilla @merviturunen.jkl ja Instagramissa @meidanjyvaskyla

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

 Kirjoitus on julkaistu Suur-Jyväskylän lehdessä 2.6.2021 Kestävän matkailun Jyväskylä Ehdotan, että Jyväskylään perustetaan muutamia Hop-...